Alle collecties
Nederlands
Autorisatie
Opvolgen afgewezen facturen in de rejectbox
Opvolgen afgewezen facturen in de rejectbox

Wat te doen met facturen die in de rejectbox zitten?

L
Geschreven door Liesbeth Verbeke
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Documenten, die zijn afgewezen door een autorisator bij de autorisatie na het boeken, komen in de rejectbox terecht. Deze is niet administratie gebonden, wat wil zeggen dat afgewezen documenten in verschillende administraties in één scherm zichtbaar zijn.

Let op: Alleen accountants en boekhouders MKB hebben toegang tot dit scherm.

Gebruikers met één van deze rollen kunnen uiteraard alleen documenten zien in administraties waartoe zij toegang hebben. In dit scherm kunnen de gebruikers de documenten met opmerkingen en boekingsgegevens inzien.

Met de actie expand zal de factuur zichtbaar worden met aan de bovenkant van de factuur het bekende opmerkingen-icoontje. Hiermee kunnen eerdere opmerkingen worden ingezien en kan desgewenst een opmerking worden toegevoegd.

Afhankelijk van de reden voor afwijzing, die de autorisator in de opmerking heeft toegevoegd, zal de accountant/boekhouder MKB beslissen of en welke actie ondernomen moet worden (bijvoorbeeld de boeking tegenboeken in de boekhoudsoftware).

Wanneer er afdoende actie is ondernomen, kan de gebruiker het document op de status verwerkt zetten (vinkje in kolom status). In het archief verandert er niets aan de status van het document; blijft dus afgewezen na boeking.

In de rejectbox zullen de documenten met status verwerkt worden getoond onder de documenten die nog aandacht behoeven. Als een document eenmaal is gemarkeerd als verwerkt dan kan dit niet ongedaan worden gemaakt.

Gemarkeerd als gereed

Indien de documenten afgehandeld zijn kunnen deze worden gemarkeerd als gereed. De documenten zijn dan niet meer zichtbaar in de rejectbox maar kunnen altijd nog teruggevonden worden in het archief.

Was dit een antwoord op uw vraag?