Opvolgen afgewezen facturen in de Reject Box
Bram Reichwein avatar
Geschreven door Bram Reichwein
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Documenten die zijn afgewezen door een autorisator komen in de reject box terecht. Deze is niet dossier gebonden, wat wil zeggen dat afgewezen documenten in verschillende dossiers in één scherm zichtbaar zijn.

Alleen accountants en boekhouder MKB’s hebben toegang tot dit scherm.

Gebruikers met één van deze rollen kunnen uiteraard alleen documenten zien in dossiers waartoe zij toegang hebben. In dit scherm kunnen de gebruikers de documenten met opmerkingen en boekingsgegevens inzien.

Met de actie expand zal de factuur zichtbaar worden met aan de bovenkant van de factuur het bekende opmerkingen-icoontje. Hiermee kunnen eerdere opmerkingen worden ingezien en kan desgewenst een opmerking worden toegevoegd.

Afhankelijk van de reden voor afwijzing, die de autorisator in de opmerking heeft toegevoegd, zal de accountant/boekhouder MKB beslissen of en welke actie ondernomen moet worden (bijvoorbeeld de boeking tegenboeken in de boekhoudsoftware).

Wanneer er afdoende actie is ondernomen, kan de gebruiker het document op de status verwerkt zetten (vinkje in kolom status). In het archief verandert er niets aan de status van het document; blijft dus afgewezen na boeking.

In de reject box zullen de documenten met status verwerkt worden getoond onder de documenten die nog aandacht behoeven. Als een document eenmaal is gemarkeerd als verwerkt dan kan dit niet ongedaan worden gemaakt.

Was dit een antwoord op uw vraag?