Basecone haalt wijzigingen in je stamgegevens in jouw boekhoudsysteem automatisch over om tijdens het boeken snel te beschikken over BTW-codes, grootboekrekeningen, kostenplaatsen relatiegegevens en andere stamgegevens. Het synchroniseren van deze gegevens geschiedt op de achtergrond.

Je kunt de voortgang van de synchronisatie volgen via de functie Synchronisatie in het menu. De functie is beschikbaar voor gebruikers met de rol Supergebruiker. Per dossier kun je eventuele fouten detecteren. Je kunt de synchronisatie handmatig starten. Dit is alleen nodig als je dringend een bepaalde wijziging in je stamgegevens nodig heeft, je kunt de synchronisatie niet vaker dan eenmaal per kwartier starten.

Basecone gebruikt om te synchroniseren de gebruiker uit je boekhoudsysteem die je hebt gekoppeld aan de Basecone-gebruiker die je hebt ingesteld als Synchronisatiegebruiker. De beheerder van je omgeving kan deze instelling maken. Basecone kan alleen de gegevens overhalen indien de betreffende gebruiker in je boekhoudsysteem voldoende toegangsrechten heeft tot jouw dossiers, gebruikers en stambestanden.

Heeft u het antwoord gevonden?