Instellingen Kantoor (Omgeving)
Bram Reichwein avatar
Geschreven door Bram Reichwein
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Via de functie Kantoor binnen het onderdeel Instellingen kun je jouw omgeving in Basecone definiëren, waarbinnen je dossiers en gebruikers kunt aanmaken.

Deze instellingen en gegevens zijn alleen zichtbaar voor een gebruiker met de rol van supergebruiker. 

Kantoorgegevens

Wanneer je bij Instellingen de tab Kantoor opent ziet je de instellingen van je omgeving in Basecone. In eerste instantie zie je de algemene kantoorgegevens. De naam van je bedrijf of organisatie komt hierin meestal terug. De Kantoorcode is de code die je bij de registratie hebt gekozen en wordt door alle gebruikers ingevoerd bij het inloggen om toegang te krijgen tot een van de dossiers binnen uw Kantoor (omgeving).

Wil je de kantoorcode wijzigen? Lees hier alles over de mogelijkheden.

Boekhoudsysteem

Per toegevoegd boekhoudsysteem dien je een synchronisatiegebruiker in te stellen die voor alle dossiers de stamgegevens, zoals grootboekrekeningen, debiteuren, crediteuren, BTW-codes etc synchroniseert. Basecone gebruikt deze gegevens om de herkenning te verbeteren, de koppeling te leggen met de juiste relaties uit je boekhouding en om de snelheid van het boeken te verhogen.

Je kunt in dit scherm ook nieuwe boekhoudsystemen toevoegen. Dit kun je doen door te klikken op de knop "boekhoudsysteem toevoegen". Vervolgens dien je het boekhoudsysteem te selecteren en je gegevens van dit boekhoudsysteem toe te voegen. Daarna selecteer je de Basecone synchronisatiegebruiker.

De Synchronisatiegebruiker is een gebruiker in Basecone, waaraan vervolgens een boekhoudsysteemgebruiker is gekoppeld. In het blauw zie je vermeld welke gebruiker uit uw boekhoudsysteem dit is. Basecone raadt de volgende keuzes aan:

  • de Synchronisatiegebruiker is een gebruikersnaam in Basecone. Het is niet van belang welke rol deze gebruiker heeft, maar in het algemeen heeft deze gebruiker de rol Supergebruiker toegekend

  • de Synchronisatiegebruiker is gekoppeld aan een gebruiker uit je boekhoudsysteem (Boekhoudsysteemgebruiker) die in uw boekhouding toegang heeft tot: i) alle dossiers die je wilt koppelen ii) alle stamgegevens die uit alle gekoppelde dossiers overgehaald worden.

Logo

Onder het tabblad Logo is het mogelijk je eigen logo aan te aanleveren. Het logo plaats Basecone linksboven in je scherm. Als gebruikers op het logo klikken keren zij vanuit elke functie in Basecone terug naar het Overzichtsscherm. Het logo wordt het beste afgebeeld als je afbeelding een hoogte heeft van 40 pixels. Je kunt Basecone Support raadplegen als je hulp nodig hebt om uw logo netjes te tonen in Basecone.

Was dit een antwoord op uw vraag?