Hoe kan ik bijkomende gebruikers aanmaken in Basecone?

Van zodra een kantoorcode werd aangemaakt en een noodzakelijke eerste gebruiker, kunnen meerdere gebruikers toegevoegd worden. U kunt bij de aanmaak, dan wel later, bepalen tot welke dossiers bijkomende gebruikers zullen toegang hebben.

U kunt via Instellingen bij Gebruikers komen. U komt terecht op een overzichtsscherm, met aan de linkerzijde het menu item ‘Gebruiker(s) toevoegen’. Het scherm waar u vervolgens op terechtkomt, is opgebouwd uit verschillende blokken. In een eerste blok gaat u de gebruiker identificeren; u geeft zijn/haar naam in en een gebruikersnaam met een bijhorend e-mailadres (2 x in te vullen). 

Vervolgens gaat u bepalen wat de rechten in Basecone voor deze gebruiker zullen zijn; dit wordt bepaald aan de hand van gebruikersrollen. Elke rol bevat een aantal rechten, sommige uniek, andere overlappend met een andere rol. Een gebruiker kan ook een combinatie van rollen toegewezen krijgen.

Tenslotte heeft u de mogelijkheid om de nieuwe gebruiker toegang te geven of te ontzeggen tot bepaalde dossiers. Als u onderaan dit blok een vinkje plaatst bij ‘E-mail versturen’, dan hoeft u verder niets meer te doen: Basecone verstuurt een e-mail waarmee de gebruiker het proces kan voltooien.

Bovenaan dit blok vindt u nog twee aanvinkvakjes die u kunnen helpen bij het aanmaken van uw gebruikers; ipv alle dossiers aan te vinken gebruikt u ‘Selecteer alles’; als nog niet alle dossiers zijn toegevoegd maar de nieuwe gebruiker zal ook tot de nieuwe dossiers toegang krijgen, plaatst u een vinkje bij ‘Selecteer toekomstige administraties’; allebei aanvinken is bijgevolg ook mogelijk.

Heeft u het antwoord gevonden?