Documenten kunnen naar een verkeerd mailadres gestuurd zijn en daarmee in een ander dossier (= administratie) terechtkomen dan waar ze geboekt moeten worden.

Documenten kunnen samen in een bestand aangeleverd worden maar niet allemaal voor hetzelfde dossier bestemd zijn.

Documenten kunnen per vergissing in een verkeerd dossier aangeleverd worden.

Omdat missen menselijk is, werd eraan gedacht om deze situatie in Basecone te kunnen corrigeren, zonder dat het document dat in een verkeerd dossier terechtgekomen is moet verwijderd worden en opnieuw aangeleverd worden.

Inbovenstaand voorbeeld bevindt een factuur voor Hotel Othello (dossier 1) zich in dossier 2. Dit document moet dus overgezet worden naar dossier 1, maar de mogelijkheid hiervoor is afwezig.

De reden hiervoor kan gevonden worden in het aantreffen van de tag: een getagd document kan niet naar een ander dossier gebracht worden. De tag moet eerst verwijderd worden – hiervoor kan een ander document geraadpleegd worden.

Na het verwijderen van de tag verschijnen alle beschikbare tags maar links ervan staat nog een icoontje waarbij de tekst Verander administratie verschijnt. Er wordt een lijst getoond met alle dossiers waar de bewuste gebruiker toegang toe heeft om het juiste dossier te kiezen.

Er verschijnt kort een tekst die het succes van de gevraagde actie bevestigt en het document verdwijnt uit de getoonde lijst, omdat Basecone nog steeds hetzelfde dossier toont.

Na het veranderen van dossier kan het bewuste document teruggevonden worden om (opnieuw) een tag te ontvangen en in het juiste dossier geboekt te worden.

NB: Om deze situatie te kunnen corrigeren is het dus noodzakelijk dat de bewuste gebruiker toegang heeft tot beide dossiers, zowel het dossier waar het document zich eerst bevindt als het dossier waar het document naartoe moet.

Heeft u het antwoord gevonden?