Soms lijkt een gebruiker verwijderd (onzichtbaar), maar blijkt dat niet het geval te zijn. U ziet de gebruiker dan niet in het overzicht, maar de gebruiker is niet helemaal weg uit Basecone.
Wanneer ziet u een gebruiker?
U ziet een gebruiker alleen in het gebruikersoverzicht als jullie beide toegang hebben tot een gemeenschappelijke administratie. Als de gebruiker geen toegang heeft tot geen enkele administratie, zal deze gebruiker onzichtbaar worden in de gebruikerslijst.
Wat zijn de oorzaken dat een gebruiker onzichtbaar geworden is?
Dat een gebruiker onzichtbaar is, kan meerdere oorzaken hebben. Hierna volgt een opsomming van mogelijke oorzaken:
De administratie waar deze gebruiker toegang toe had, is verwijderd;
De toegang tot deze administratie is ontzegd door een andere gebruiker;
De gebruiker heeft zichzelf de toegang ontnomen tot een administratie;
Er is iets misgegaan met het aanmaken van de gebruiker
Volg deze stappen om de onzichtbare gebruiker weer zichtbaar te maken:
Log in als Supergebruiker (of vraag een Supergebruiker om hulp)
Ga in Basecone naar het administratieoverzicht (Instellingen > Administraties)
Ga naar het tabblad Gebruikers van de administratie
Zoek op de gebruikersnaam of e-mailadres van de gebruiker
Geef de gebruiker toegang tot deze administratie door op Nee te klikken. Dit zal dan veranderen naar Ja.
Ga na of de gebruiker zichtbaar is in het gebruikersoverzicht (Instellingen > Gebruikers)