De functionaliteiten van onze Spenser app zijn nu toegevoegd aan onze Basecone app.

Na het downloaden kun je direct inloggen en starten met aanleveren.

Topics

· Nieuwe features

· Mobiel aanleveren

· Starten met de app

· Een item aanmaken

· Een item verzenden

· Bulk acties

· Instellingen

·

Nieuwe features

Voor onze trouwe Spenser gebruikers zijn er een aantal zaken verbeterd in het aanlevergedeelte van de Basecone app:

· een uniforme concepten en verzonden items lijst

· bewerk de documenten galerij door afbeeldingen en pdf's toe te voegen of te verwijderen

· duidelijkere foutmeldingen

· het is eenvoudiger om bulkacties uit te voeren

· een nieuwe lay-out

· onbeperkt documenten toevoegen aan het archief

De Basecone app is de aanlever-app van Basecone

Met de Basecone app kun je foto's maken van bonnen met je smartphone of een afbeelding of PDF uit jouw galerij uploaden, waar en wanneer je wilt. Na het fotograferen de details van de bon erbij zetten en de bon direct versturen naar Basecone, dit kan eenvoudig, overal en snel met de Basecone app.

Starten met de Basecone app

Wanneer je de app opent, zal deze eenmalig vragen naar jouw inloggegevens. Dit zijn jouw bestaande Basecone inloggegevens, je hebt hier wel de rol van Klantgebruiker (om aan te leveren) voor nodig. Bij elk volgend bezoek ben je automatisch ingelogd. Hierna maak je eenmalig een pincode aan, waarmee je elke keer kunt inloggen. Als laatste kun je kiezen om via biometrische gegevens in te loggen bij de Basecone app, dit kan met een vingerafdruk (Android) of met gezichtsherkenning (iOS).

Op de afbeelding hieronder zie je het beginscherm, hier kies je jouw standaard administratie. Mocht je ook de rol Autorisator hebben, opent de app zich vanuit de autorisator rol en dien je onderaan het scherm op Documenten te klikken om vanuit daar te kunnen uploaden

Als je deze hebt geselecteerd, kom je gelijk in het overzicht met documenten. Daar zie je twee kopjes, Concepten en Verstuurde items. Bij de Concepten staan opgeslagen items die nog niet verstuurd zijn naar Basecone, bij Verstuurde items staan alle items die verstuurd zijn naar Basecone.

Heb je toegang tot meerdere administraties, dan kun je wisselen van administratie met de huis button rechtsboven. Per administratie zie je in het wissel administratie menu hoeveel documenten er in concept staan.

Een item aanmaken

Via het plusje rechtsonder kun je een item toevoegen in de app. Klik erop en geef vervolgens aan hoe je een afbeelding wilt toevoegen:

· Klik op Camera om een foto te maken (van een bon bijvoorbeeld)

· Klik op Galerij om een reeds gemaakte foto te uploaden

· Klik op PDF om een PDF bestand te uploaden vanaf jouw mobiel of van één van de cloud services, zoals GoogleDrive, OneDrive, Dropbox en iCloud voor IOS gebruikers

Bij het gebruik van de camera neem je een foto, de Basecone app zet automatisch een raster om de afbeelding die relevant is heen. Je kunt de gemaakte foto nog bijsnijden of rechtsom draaien, of meerdere foto's maken. Als je klaar bent met fotograferen klik je op Gereed.

Nadat de foto is gemaakt en geselecteerd, schakelt de app automatisch over naar het scherm Bestand Details. De betaalmethode: Zakelijke betaling is standaard geselecteerd, verder kun je de volgende velden invullen:

· Omschrijving* - de standaard bestandsnaam is Item datum en tijdstip van aanmaken (indien nodig wijzig je deze)

· Tag - kies een tag (dit is een optioneel veld, je kunt in de app instellingen ook een standaard tag instellen)

· Opmerkingen - voeg een notitie toe (dit is een optioneel veld)

Klik rechtsboven op het Bestand icoontje om de bijgevoegde afbeelding(en) te bekijken.

Een item verzenden

Wanneer alle velden zijn ingevoerd, kun je de factuur nu of later verzenden.

· Kies Opslaan om het item op te slaan en op een later tijdstip te verzenden, of het aan te passen indien nodig (afbeelding wijzigen of toevoegen). Het item wordt opgeslagen in het scherm Concepten.

· Kies Verzenden om de factuur direct te versturen naar Basecone. Er verschijnt een voortgangsbalk in beeld waarin zichtbaar is wanneer het item verstuurd is naar Basecone. Deze balk wordt groen bij een succesvolle verzending met de tekst voltooid erboven, tevens zie je een upload notificatie op jouw telefoon (afhankelijk van jouw telefoon instellingen). Mocht er iets niet goed gaan tijdens het verzenden, blijft de voortgangsbalk rood en zie je een foutmelding in beeld, bijvoorbeeld dat er geen bijlagen zijn bijgevoegd.

Bulk acties

In de Basecone app kun je bulk acties uitvoeren op alle documenten die onder Concepten staan. Klik hiervoor op op één van de items voor langer dan 1 seconde, hierna verschijnen er meerdere opties in beeld:

· voor elk item verschijnt een selectievakje, hiermee kun je een aantal items selecteren

· rechts bovenaan het scherm verschijnt de knop Selecteer alles, hiermee kun je alle items in één klik selecteren

· onderaan het scherm zie je links een prullenbakje verschijnen, hiermee kun je alle geselecteerde items in één klik verwijderen

· onderaan het scherm zie je rechts een vlieger verschijnen, hiermee kun je alle geselecteerde items in één klik verzenden naar Basecone

Instellingen

Als je rechtsonder op Instellingen klikt (icoontje met twee schuifknoppen) in het overzichtsscherm, kom je in het Instellingen menu. Hier heb je 5 opties, bovenaan zie je de gebruikersnaam waarmee je bent ingelogd:

· Mijn administratie instellingen: klik hier om een standaard tag in te stellen. Deze tag wordt voor alle nieuw aan te maken items toegepast.

· Beveiliging: klik hierop om jouw ingestelde pincode te wijzigen, en om het inloggen via biometrie (vingerafdruk of gezichtsherkenning) aan of uit te zetten.

· Support: klik hier om de artikelen op onze Kennisbank te bekijken, de beste tips te lezen en onze Support afdeling een berichtje te sturen. Ook kun je hier voorgaande conversaties met onze Support afdeling inzien.

· Over de app: klik hier om huidige versie van de Basecone app te zien, en ons privacybeleid te lezen.

· Uitloggen: klik hier om uit te loggen van de app, bij de volgende keer inloggen in de app moet je jouw kantoorcode, gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Je krijgt eerst een waarschuwing te zien voordat je uitlogt.

Heb je het antwoord gevonden?