Alle collecties
Nederlands
Expert/M
Expert/M: te verwerken bestanden verwijderen
Expert/M: te verwerken bestanden verwijderen

Hoe verwijdert u een document dat in Basecone geboekt werd uit het ingavescherm in Expert/M?

J
Geschreven door Jan De Boey
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Stel dat u een document hebt geboekt in Basecone, maar om een of andere reden niet wenst te verwerken in Expert/M. Het is nog mogelijk om het document te verwijderen.

Vooraf

Zorg er steeds voor dat u de meest recente versie van Expert/M gebruikt. Update uw Expert/M-installatie via 'MyServices' > 'MyUpdates'.

U heeft het boekhoudsysteem Expert/M geactiveerd, een dossier gesynchroniseerd en een document geboekt via Basecone.

De bestanden verwijderen

Als het document dat u wilt verwijderen een aankoopfactuur is, klikt u op 'Dagboeken' > 'Aankopen' > 'Ingave aankopen'. Gaat het om een verkoopfactuur, klikt u op 'Dagboeken' > 'Verkopen' > 'Ingave verkopen'. U kunt ook vanaf het startscherm bij 'Te verwerken bestanden' op 'Verwerken' klikken.

Als het scherm met de aankoop- of verkoopdocumenten verschijnt, klik dan met de rechtermuisknop op het document dat u wilt verwijderen. Kies 'Uitsluiten geselecteerde documentlijn' > 'Wissen'. Het document is nu verwijderd uit het ingavescherm van Expert/M.

Pas op! In Basecone zal het document nog steeds de status 'Geboekt' hebben. Via 'Document tijdlijn' kunt u zien dat de boeking in Expert/M geannuleerd werd.

Was dit een antwoord op uw vraag?